آبشده شرطی

مقاله بعدی
کار نگین‌دار، ساختۀ سنگ‌دار
مقاله قبلی
پولی کردن

طلای آب شده «شرطی» و پاسخ به ۴ پرسش کاربردی پیرامون آن در نرم افزار حسابداری طلا فروشی کیمیا
00:00 – انتخاب آبشده شرطی بجای آبشده
00:28 – ری‌گیری و شماره قبض آبشده شرطی
00:45 – تا زمان مشخص شدن جواب ری، آبشده شرطی با چه عیاری محاسبه شود؟
01:53 – عیار شخص
02:59 – جواب آبشده شرطی
05:39 – اشتباه وارد کردن عیار آبشده شرطی

شرطی را چگونه فاکتور کنیم؟

در قسمت شرح، کد ۳ را انتخاب کنید: آبشده شرطی؛ برنامه ستون عیار را با کلمه «شرطی» پُر می‌کند. وزن را وارد کنید و حتماً نام ری‌‌گیری و شماره قبض را ثبت کنید تا بتوانید بدون هرگونه مشکلی، بعدا جواب عیار را ثبت کنید. برنامه آبشده‌ها را براساس عیار و ری‌گیری و شماره قبض، هر سه باهم می‌شناسد.

حسابداری طلا فروشی و درج طلای آب شده شرطی
طلای آب شده شرطی در کیمیا نرم افزار حسابدای طلا

کیمیا در ستون وزن ۷۵۰ برای آبشده شرطی عیار ۷۵۰ را محاسبه می‌کند یعنی عیار مبنای برنامه (ممکن است در تنظیمات برنامه، متناسب با شهر یا کشورتان عیار دیگری را انتخاب کرده باشید) لذا عین وزن ترازوی آن طلای آب شده در ستون حساب طلا (وزن ۷۵۰) می‌آید تا وقتی که جواب شرطی را ثبت کنید.

می‌خواهم طلای آب شده شرطی فقط برای این فاکتور، با عیار دیگری ثبت شود

مواردی پیش می‌آید که نخواهید آبشده را با عیار ۷۵۰ دریافت کنید و مثلا ۷۴۰ مد نظر شماست؛ در ستون «عیار شخص» هر عیاری وارد کنید فقط برای آن ردیف و آن شخص لحاظ می‌شود اما در موجودی ما همچنان طلای آبشده با عیار شرطی خواهیم داشت. نکته جالب این است که وقتی جواب عیار مشخص شود، خود برنامه عیار شخص را برای آن ردیف پاک می‌کند.

طلای آب شده شرطی و عیاری غیر از 750 در کیمیا برنامه حسابداری طلا فروشی
روش آب شده شرطی با عیار متفاوت در کیمیا نرم افزار حسابداری طلا فروشی

ثبت جواب عیار شرطی

در صفحه اصلی برنامه، قسمت هشدارها که سمت چپ قرار دارد گزینه آبشده شرطی را پیدا و کلیک کنید. به صفحه گزارش «دفترشرطی» منتقل می‌شوید. چنانچه تعداد طلای آبشده شرطی زیادی در صندوق خود دارید، می‌توانید از قسمت جستجوی بالای گزارش مقداری از شماره قبض یا نام ری‌گیری یا وزن آبشده یا نام شخصی که دریافت یا پرداخت شده را تایپ کنید تا طلای آب شده شرطی را پیدا کنید. هم ردیف دریافتی آن آبشده را خواهید دید هم ردیف‌های پرداختی را.
روی یکی از ردیف‌ها در ستون عیارش دوبار کلیک کنید و عیار را تایپ کنید سپس کلید Enter را بفشارید؛ کیمیا هشداری می‌دهد که این تغییر در تمام سندهای آن آبشده اعمال می‌شود. چنانچه از تغییرتان مطمئن هستید، بله را کلیک کنید. جواب عیار ثبت شد و در تمام اسنادی که از آن آبشده استفاده کرده‌اید اعمال شد.

جواب شرطی را اشتباه وارد کردیم! چه کنیم؟

قبل از هر چیز نگران نباشید و نفس عمیقی بکشید :)
از منوی گزارش، دفتر شرطی را کلیک کنید. قسمت بالای گزارش دو گزینه دارد: «آبشده شرطی» و «آبشده»
آبشده شرطی فقط آبشده‌هایی که جوابشان را به برنامه نگفته‌اید نشان می‌دهد اما گزینه «آبشده» هر آبشده‌ای که شرطی بوده یا نبوده و اکنون عیارش مشخص است، همه را لیست می‌کند. بنابراین گزینه آبشده را کلیک کنید و تاریخ مناسب را وارد کنید و تأیید را بزنید. پس از پیداکردن آبشده موردنظرتان، عیارش را اصلاح کنید.

مقاله بعدی
کار نگین‌دار، ساختۀ سنگ‌دار
مقاله قبلی
پولی کردن

کاربردی و مفید بود؟

باز هم ممنونم، لطف کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up