بنکداری – مرجوع آبشده، چک برگشتی

مقاله بعدی
چاپ و تنظیم فاکتور
مقاله قبلی
چک امانی بی‌اثر بر ته‌حساب

آبشده شکن بوده یا عیارش مسأله داشته و به ما مرجوع کردند. در چنین حالتی دریافت آبشده را چگونه در نرم افزار کیمیا، ثبت کنیم؟
راه‌حلی که به ذهن می‌رسد این است که «دریافت» در تشخیص و «آبشده» در شرح را انتخاب کنیم، سپس وزن و عیار و… اما راهی بسیار آسان‌تر دراختیار شما هست: «دریافت مرجوعی»

دریافت مرجوعی آبشده از کارگاه

به جای «دریافت» در تشخیص «دریافت‌مرجوعی» را انتخاب کنید. سپس «آبشده» را در شرح کلیک کنید، کیمیا لیست آبشده‌هایی را می‌آورد که به این شخص پرداخت کرده بودید. علاوه بر سرعت، مطمئن می‌شوید که آن شخص طلای آب شده را اشتباهی برای شما نیاورده و حتماً از شما گرفته بود. چراکه اگر این آبشده را پرداخت نکرده بودید، در لیست نمی‌آمد.

برنامه حسابداری طلافروشی کیمیا و ثبت دریافت مرجوعی

پرداخت مرجوعی آبشده به مشتری

همان طلای آبشده را که از کارخانه مرجوع شد، می‌خواهیم به مشتری پس دهیم. اگر یادتان نیست که از چه کسی دریافت کرده‌اید به گزارش دفتر شرطی سری بزنید، گزینه «آبشده» را کلیک کنید، تاریخ را به صورت حدودی تنظیم کنید مثلا یک ماه پیش و اگر هیچ حدسی درباره تاریخ ندارید تاریخ را از ابتدای دوره تنظیم کنید و کلید تأیید را کلیک کنید. چرا همیشه از ابتدای دوره نگذاریم؟ چون ردیف‌های بیشتری در گزارش می‌آید و گزارش دیرتر آماده می‌شود.
پس از تأیید، برای یافتن آبشده موردنظرتان می‌توانید شماره پاکت ری‌گیری را در قسمت جستجو تایپ کنید تا گزارش محدود شود. غیر از شماره قبض، مواردی مثل وزن آبشده، عیار، اسم ری‌گیری، اسم شخصی که از او دریافت شده یا شخصی که به او پرداخت شده، همه و همه را می‌توانید در جستجو استفاده کنید تا به آبشده موردنظرتان برسید.
در نهایت و بعد از مشخص شدن اسم مشتری‌ای که آبشده را به ما داده بود، وارد حسابش در صفحه سند می‌شویم و آبشده را «پرداخت»… نه! اگر پرداخت بزنید، باید همه چیز را خودتان تایپ کنید؛ بنابراین از «پرداخت‌مرجوعی» استفاده کنید تا از لیست آبشده‌هایی که از ایشان دریافت شده، طلای آب شده مدنظرتان را بیابید.

دریافت چک برگشتی

برای چک هم داستانی شبیه به آبشده رخ می‌دهد که گیرندۀ چک، آن را به ما پس بدهد. در مورد چک اگر «دریافت» بزنیم غیر از زمانی که برای تایپ کردن از ما می‌گیرد، تاریخچۀ چک را از دست می‌دهیم و عملا به عنوان چکی جدید ثبت می‌شود؛ پس حتماً از «دریافت‌مرجوعی» برای چک استفاده کنید تا کیمیا لیست چک‌هایی را که به آن شخص پرداخته بودید، نشانتان دهد و از لیست انتخاب کنید.

برنامه حسابداری طلافروشی کیمیا و ثبت دریافت مرجوعی چک

مقاله بعدی
چاپ و تنظیم فاکتور
مقاله قبلی
چک امانی بی‌اثر بر ته‌حساب

کاربردی و مفید بود؟

باز هم ممنونم، لطف کردید.

2 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • سالار
    1397/05/03 21:00

    سلام
    در این قسمت بهتر نبود که برای جستجوی آبشده ای که کمی یا اصلا اطلاعاتی در مرد آن نداشتیم جستجوی جداگانه با پارامتر های بیشتری استفاده می شد چون از آنجا که وقت بسیار مهم می باشد در قسمت تعیین حدود روز کمی بی معنی هست.
    به عنوان مثال برای پارامتر های جستخو آبشده : عیار ، شماره ری ، شماره ری و یا حتی با استفاده از وزن آبشده می توانستیم راحتر به جستجو ادامه دهیم مخصوصا وزن آبشده.
    سپاس.

    پاسخ
    • سیدحسنین قاینی
      1397/05/07 08:57

      سلام. ای کاش ابتدا با کیمیا کار می‌کردین بعد می‌پرسیدین. برای جستجوی آبشده از «گزارش‌» استفاده کنید.
      متشکرم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up