با تشکر از شما خوبان که پیشنهادها و انتقادهای سازنده خود را در اختیار گروه نرم افزاری کیمیا قرار می‌دهید، ویژگی‌های نو در این به‌روزرسانی برنامه را خدمتتان معرفی می‌کنیم:

* چک‌هایی که در حساب بانکی هستند، با سر رسیدنِ تاریخ چک، هشداری در صفحه خانه نشان داده می‌شود. با این ویژگی، احتمال فراموش شدن چکی که در حساب است بسیار کم می‌شود و می‌توان پیگیری کرد که آیا چک وصول شده یا برگشت خورده است (جناب آقای احسان پوریکتا، تهران)

هشدار سر رسید چک در حساب - کیمیا نرم افزار حسابداری طلا فروشی
هشدار سررسید چک در حساب – کیمیا برنامه حسابداری طلا فروشی

* این یکی خیلی کار راه انداز است: برگشت زدن «چک در حساب» از گزارش دفتر چک در کیمیا نرم افزار حسابداری طلا فروشی. چک را در حساب بانکی گذاشتید و پس از فرارسیدن تاریخ چک، مشخص شد که وصول نمی‌شود و برگشتی است؛ در نسخه‌های قبل باید ردیف مربوط به «درحساب گذاشتن» را حذف می‌کردیم که غیراصولی بود و تاریخچه واقعی چک را مخدوش می‌کرد. در نسخه جدید و از گزارش «دفترچک» می‌توان چک را برگشت زد تا هم در سند بانک دریافتش ثبت شود هم به موجودی چک‌های برگشتی بیاید. (جناب آقای محمد خیری، اصفهان)

برگشت زدن چک در حساب - کیمیا برنامه حسابداری طلا فروشی
برگشت زدن چک در حساب – کیمیا نرم افزار حسابداری طلا فروشی

* محدود شدن گزارش‌های «کارکرد اجناس» و «کارکرد اشخاص» به گیرنده سند: در حالت‌های خاصی که با شخصی شریک هستید اما نه در همه سود و زیان بلکه در فروش برخی اجناس، می‌توانید گیرنده سند را آن شخص معرفی کنید و کارکرد اجناس مرتبط با آن شخص را مشاهده کنید.

* اضافه شدن تنظیم ترازوی Vibra Auto به مدل‌های پیش‌فرض ترازو در تنظیمات برنامه

* به جای ستون «وزن» در گزارش «گردش موجودی»، دو ستون پرداختی و دریافتی نشان داده می‌شود تا خواناتر باشد به ویژه در چاپ گزارش، به سختی می‌شد خروجی یا ورودی بودن وزن را متوجه شد (سرکار خانم ذوالفقاری، تهران)

گزارش گردش موجودی در کیمیا برنامه حسابداری طلا فروشی
گزارش گردش موجودی در کیمیا نرم افزار حسابداری طلا فروشی

* «گیرنده» در مشخصات سندهای بانک، هزینه و حساب‌داخلی اضافه شد.

* حل شدن این مساله که موقع اجرای برنامه اگر ترازو خاموش بود، تنظیم ترازو در برنامه غیرفعال می‌شد (جناب آقای حاج علی مقار عابد، اصفهان)

* تغییر در محاسبه رأس برای مرجوعی جنس: از آخرین پرداختی جنس کم می‌شود بدون در نظر گرفتن نام جنس (جناب آقای سید هاشم حجازی، اصفهان)

* پرداخت آبشده، چنانچه وزن از ترازو خوانده شود، لیست موجودی آبشده متناسب با وزن ترازو می‌شود.

* خرید و فروش در بنکداری: فقط «پولی» (و در برنامه‌های دارای افزونه ارزی «تبدیل ارز») دیده خواهد شد و گزینه‌های آبشده، متفرقه و ساخته مخفی شدند. چون در سند بنکداری باید ابتدا دریافت یا پرداخت ثبت شود و ستون وزن ۷۵۰ کاملا شفاف باشد سپس پولی شود. در حالت قبلی به خاطر صفر بودن ستون وزن ۷۵۰ از شفافیت سند بسیار کاسته می‌شد.

* حل شدن این مساله که عیار شخص اگر ۷۵۰ (عیارمبنا) نباشد، در چاپ سند وزن جنس ۱۸ عیار باید در شرح چاپ شود (جناب آقای میرباقری، تهران)

* کیمیا نسخه «شبکه»: کلاینت‌ها فایل به‌روزرسانی خود را از Server خودشان می‌گیرند نه از اینترنت. این مساله از خطاهایی که به خاطر آپدیت شدن یکی از کامپیوترها و به‌روز نشدن دیگری رخ می‌داد، جلوگیری می‌کند.

* حل این مساله: چک شخصی پاس نشده که تاریخش پیش از تاریخ شروع دوره حسابداری بود در هشدار صفحه اصلی برنامه نمی‌آمد (جناب آقای شهبان پور، اصفهان)

* رفع شدن خطا: موجودی‌گیری با بارکد: چنانچه بارکدی حذف می‌شد شناسه بارکد و کد در چاپ‌های بعدی ناهمخوان می‌شدند (جناب آقای رامتین رادافزون، تهران)

* حل شدن مسالۀ گزارش «کارکرد اجناس». جنس‌هایی که موجودی‌شان صفر بود را نمی‌آورد (جناب آقای عبدی، تهران)

* می‌توان از خروج بدون موجودی جلوگیری کرد در تنظیمات برنامه. تنظیم قبلی نیز پابرجاست که برنامه هشدار بدهد و انتخاب در اختیار شما باشد که ثبت سند را ادامه دهید. (جناب آقای نیلفروشان، اصفهان)

* پرداخت کار سنگ‌دار (در حالتی که فقط پول سنگ را داریم) چنانچه قسمت پول سنگ را خالی رها می‌کردیم برنامه متناسب با میانگین دریافتی مقدار می‌داد که احتمال اشتباه کردن ما را بالا می‌برد (جناب آقای مسعود افشار، تهران)

بهبودهای مرتبط با سند تکفروشی و جعبه‌داری

* فروش در تکفروشی، اگر جنسی فی دریافتی نداشت برنامه پس از وارد کردن وزن و Enter به «فی» می‌رود تا بتوانید فی دلخواه خود را وارد کنید(جناب آقای مراحل، کهگیلویه و بویراحمد)

* قیمت خرید در تکفروشی چنانچه از قیمت فروش بیشتر باشد، برنامه هشدار می‌دهد (آقای مسعود فاتحی، اصفهان)

* حل شدن این مساله که گزارش اقساط مانده در حالتی خاص، هشداری برای قسط نمی‌آورد (جناب آقای سید امیررضا اخوت پور، اصفهان)

* قیمت طلا در مشخصات سند تکفروشی ذخیره می‌شود حتی اگر در آن سند خرید یا فروشی ثبت نشود (آقای مسعود فاتحی، اصفهان)

* رفع این مشکل: خرید متفرقه در تکفروشی، چنانچه مبلغ را خودمان به صورت دستی وارد می‌کردیم، برنامه قیمت طلا را بر مبنای ۷۵۰ محاسبه می‌کرد نه ۷۴۰ (آقای مسعود فاتحی، اصفهان)

نوشتهٔ بعدی
به‌روزرسانی شهریور ۹۶
نوشتهٔ پیشین
به‌روزرسانی ۱۳ خرداد ۹۶

این مقاله چطور بود؟

[emoji-rating]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up