قیچی

مقاله بعدی
معکوس کردن ردیف و سند
مقاله قبلی
فی فروش نقدی و نسیه

حتماً برای شما هم پیش آمده که چند ردیف فاکتور وارد کنید و بعد ببینید که ای دل غافل! در حساب شخص دیگری ثبت کرده‌اید. کاری که از دستتان برمی‌آید این است که دکمه حذف سند را کلیک کنید و فاکتور را دوباره از نو وارد کنید.
اما با ویژگی «قیچی» در نرم افزار حسابداری طلا فروشی کیمیا نیازی به این دوباره‌کاری نیست. قیچی فاکتور را کاملاً می‌بُرد (حذف می‌کند) و منتقل می‌کند به آن حسابی که معرفی کنید.

نکته‌ای که حتماً به آن باید توجه داشت این است که هر شخصی دفترفی خودش را دارد پس اگر برای نفر اول جنسی را فی زده باشید، آن فی در این حذف و انتقال با قیچی به نفر دوم نمی‌رسد.
مثلا راناس را قبلا به نفر اول با فی ۱۱.۵% پرداخت کرده‌اید ولی به نفر دوم که باید برای او فاکتور می‌زدید گرمی ۵ هزار تومان و ۹% می‌دادید؛ وقتی قیچی را بزنید کیمیا هوشمندانه فی درست را برای نفر دوم می‌چیند یعنی گرمی ۵ هزار تومان و ۹% اما چنانچه جنسی پیش ازین برای نفر دوم فاکتور نشده بود چه اتفاقی می‌افتد؟ بدون فی منتقل می‌شود، مگر اینکه برای آن جنس «فی فروش نقدی» تعریف کرده باشید. بنابراین حتما پس از استفاده از قیچی، فی و درصد آن سند را بازبینی کنید.

مقاله بعدی
معکوس کردن ردیف و سند
مقاله قبلی
فی فروش نقدی و نسیه

کاربردی و مفید بود؟

باز هم ممنونم، لطف کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up