این‌بار با آپدیتی شگفتی‌آفرین مواجه می‌شوید:
* پیام‌رسان:
با کیمیا پیامک بفرستید، تلگرام کنید و تماس تلفنی انبوه داشته باشید! جزئیات بیشتر را در نوشته‌ای جداگانه خواهم گفت.

* هشدار اعتبار: در مشخصات هر شخص، گزینه «اعتبار طلا» و «اعتبار مبلغ» را می‌توانید تعریف کنید. این دو فقط به‌عنوان یادداشت عمل می‌کردند اما زین‌پس به صورتی زیبا از کیمیا هشداری خواهید دید که جلوی پرداخت بیش از اعتبار به آن شخص را می‌گیرد.
این هشدار هم موقع ورود به سند آن شخص خودنمایی می‌کند، هم موقعی که سند می‌زنید به‌محض بالاتر رفتن بدهی شخص از اعتبارش. (جناب آقای جواد حسینی، بازار تهران)

* Excel: تبدیل گزارش‌ها به فایل اکسل از قسمت پیش‌نمایش انجام می‌شد اما عدد و رقم را به صورت متنی تبدیل می‌کرد که در اکسل نمی‌توانستید از آنها استفاده کنید مثلا نمی‌شد Sum یا Avg گرفت. در آپدیت جدید، علاوه بر حل این مسأله، تبدیل گزارش به Excel در نوارابزار قرار گرفت تا دسترسی به آن آسان‌تر شود.(جناب آقای فرشاد رستمیان، تهران)
خبر خوب دیگر، امکان تبدیل «اطلاعات پایه» به اکسل است.(سرکار خانم پروین خیری، اصفهان)

* حواله و مانده اشخاص: کنار نام اشخاص در ردیف حواله‌، ته‌حساب آنها را مشاهده کنید.(جناب آقای داروئی، اصفهان)

* سرعت:

  • در نسخه شبکه: آغاز به‌کار برنامه تا ۷۰% سریع‌تر شد! برخی دستگاه‌ها حدود سی ثانیه معطل می‌شدند چون اختلال شبکه داشتند که اکنون به کمتر از ده ثانیه کاهش یافت.
  • سرعت باز شدن لیست اشخاص در صفحه سند با تغییری اساسی مواجه شد که در برخی سیستم‌ها به‌ویژه نسخه شبکه بهبود تا ۸۰% احساس خواهید کرد.
  • سریع‌تر باز شدن صفحه چاپ بارکد در نسخه شبکه و برای عزیزانی که از BarTender استفاده می‌کنند.
  • باز شدن لیست اشخاص در حواله، سریع‌تر شد.

* انتقال اسامی به پیام‌رسان: در گزارش «اقساط مانده» با یک کلیک، همه اسامی در پیام‌رسان تیک می‌خورند و آماده فرستادن پیام خواهند بود؛ همچنین در گزارش «مانده و مدت».

* کارتخوان در جمع سند: ماوس را روی جمع سند ببرید و مبلغ را با کارتخوان دریافت کنید. بدون دخالت دست و به صورت سیستمی و استریلیزه! البته اگر مبلغ را بستانکار بود، حواله بانکی و اگر بدهی بود، کارتخوان درج می‌کند. (جناب آقای مسعود فاتحی، اصفهان)

* گزارش «تاریخچه قیمت روز»: اینکه فلان روز، قیمت طلا یا ارز چند بود و شما در برنامه چه چیزی ثبت کرده بودید، به‌جای گشتن در سندها، ازین گزارش می‌توانید همه تغییرات را به صورت ساعتی مشاهده کنید. دسترسی به این گزارش از منوی اصلی برنامه (منوی سه‌نقطه)، گزینه «قیمت‌روز» در نوار ابزار است.(جناب آقای داورزنی، بازار تهران)

* متفرقه سالم: برنامه کیمیا گزینه «متفرقه سالم» را در اختیارتان گذاشته تا موقع «فروش متفرقه» با نام دلخواهتان و عیاری که مشخص می‌کنید بفروشید؛ برخی از دوستان مایل بودند متفرقه سالمی که در ویترین می‌گذارند موجودی جداگانه‌ای داشته باشد و با متفرقه قاطی نباشد. راهکاری که در این نسخه معرفی می‌کنیم این است که جنس جدیدی را تعریف کنند با عیار ۷۴۰ و هنگام فروش عیارشخص را ۷۵۰ ثبت کنند. بدین‌ترتیب می‌توانید هم موجودی جداگانه‌ای با عیار ۷۴۰ برای متفرقه سالم داشته باشید؛ هم موقع فروش سود، اختلاف‌عیار را برنامه حساب می‌کند.

* قسطهای هوشمند: چنانچه مشتری مبلغی کمتر از قسط به شما بدهد می‌بایست قسط بعدی را بیشتر می‌گرفتید و مبلغش را خودتان ویرایش می‌کردید تا فراموشتان نشود. ازین فاجعه‌آمیزتر موقعی است که مشتری مبلغی بیشتر از قسط مقرر بدهد و شما فراموش کنید که قسط بعدی را ویرایش کنید؛ در نتیجه موعد قسط که می‌رسید تماس می‌گرفتید و مشتری می‌گفت: «بُرج قبل، دو قسط را یک‌جا دادم که!»
در این آپدیت، خود کیمیا مبلغ مقرر قسط‌های بعدی را هوشمندانه مدیریت می‌کند.

بهبودهای مرتبط با افزونه «مدیریت تولید»

* چاپ تراز کل: چاپ سیستمی در گزارش تراز کل به‌طوری که هر گروه جدیدی به اشخاص اضافه کنید و بخواهید جمع آنها را در گزارش ببینید، چاپ آن گروه در جدولی مجزا قرار خواهد گرفت بدون کمترین نیازی به تنظیم توسط شما.

* کسری روزانه: حالت «خلاصه» در این گزارش، در هر ردیف فقط و فقط «یک روز» را خواهد آورد تا با نگاهی گذرا بتوانید کسری هر روز را ببینید و البته مثل قبل می‌توانید با کلیک بر ردیف، ریز جزئیات آن تاریخ و سندهای مرتبط را مشاهده کنید.

نوشتهٔ بعدی
بروزرسانی زمستان 99
نوشتهٔ پیشین
به‌روزرسانی شهریور ۹۶

این مقاله چطور بود؟

[emoji-rating]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up